Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Przejdź do treści

Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Halinowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych do standardu  WCAG 2.1. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://mopshalinow.naszbip.pl/

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20.04.2023

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklarację sporządzono dnia:

Deklarację sporządzono dnia: 22.09.2020

Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi dnia: 28.03.2024

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Stefania Markowska  
e-mail: s.markowska@mops.halinow.pl
Telefon: +48 22 760 00 84

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z ww. osobą  Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Do wejścia MOPS prowadzą schody. Po lewej stronie od wejścia znajduje się winda, która umożliwia dostanie się do pomieszczeń Ośrodka zlokalizowanych na I piętrze budynku osobom które mają problem w poruszaniu się. Przed wejściem do budynku dla osób niepełnosprawnych znajduje się dzwonek, którym klient powiadamia pracownika o swojej obecności. Po otrzymaniu sygnału dzwonka, pracownik MOPS niezwłocznie udaje się do klienta na zewnątrz budynku. Pracownik, przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie powiadamia, właściwego do jej załatwienia, pracownika. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do osoby niepełnosprawnej w celu jej obsłużenia. W budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób poruszających się na wózkach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych
i słabowidzących. Nie ma również pętli indukcyjnych. Przed budynkiem znajduje się parking posiadający wydzielone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych

 

Kontakt z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej  w Halinowie możliwy jest
w szczególności poprzez:

  • korzystanie z poczty elektronicznej: mops@halinow.pl
  • korespondencję pisemną na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Halinowie, ul. Mickiewicza 23, 05-074 Halinów,
  • telefon pod numerem: +48 22 760 00 84.

Można również skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat
i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią
i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.

Osoba zainteresowania załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych).

W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się:

PJM (polski język migowy),

SJM (system językowo-migowy),

SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych).

Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji  na podany powyżej adres, numer telefonu lub e-mail.

Może być również dokonane za pośrednictwem platformy e-PUAP, opatrzone podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.

 

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 164
Utworzono dnia: 15.10.2020
Dokument opublikował:
Piotr Żołna

Historia publikacji

  • 28.03.2024 15:27, Piotr Żołna
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 24.04.2023 14:56, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 12.03.2021 14:10, Piotr Żołna
    Edycja strony: Deklaracja dostępności